Kantoorkasten voor een opgeruimde werkplek
Aandacht voor de juiste dingen
We zijn allemaal wel eens bezig geweest met time-management: door effectief met onze tijd om te gaan willen we productiever zijn. Sinds het boek ‘Nooit meer te druk’ van Tony Crabbe is dit een achterhaald concept. Het is namelijk niet onze tijd waar we effectief mee om moeten gaan, maar onze aandacht. We moeten dus meer bezig zijn met aandacht-management: zorgvuldig uit gaan zoeken waar we onze aandacht wel aan moeten besteden, en waar we onze aandacht niet aan gaan besteden.
Opgeruimd kantoor
Daarbij doe je er goed aan om het jezelf gemakkelijk te maken om op de juiste dingen te concentreren. Op je werkplek kan je dat bijvoorbeeld doen door te zorgen voor een opgeruimde werkplek. Maak dat niet te ingewikkeld, maar maak er een gewoonte van om iedere dag even 5 minuten je werkplek en je bureau op te ruimen. Als je dat doet aan het einde van de dag heb je de volgende dag een opgeruimd bureau en verklein je dus de kans om met zaken aan de slag te gaan die eigenlijk je aandacht niet nodig hebben.
De juiste kantoorkast
Als je zorgt voor voldoende opbergruimte zoals een goede kantoorkast zal dit het opruim proces gemakkelijk maken. In een juiste kantoorkast is voldoende ruimte om alles op te bergen, maar ook om gemakkelijk terug te vinden. Laat dit laatste doorslaggevend zijn in de keuze van de juiste kast voor je kantoor.
Verschillende kantoorkasten
Je kan verschillende kanten op bij de keuze van een kantoorkast. De bekendste is een kast met draaideuren, maar ook een kast met een rolluik is een goede keuze, zeker als je minder ruimte hebt om een draaideurkast open te laten draaien. Ga je voor de luxe uitstraling, dan is ook de open wandkast een goede optie. Een wandkast die de hele wand beslaat geeft de mogelijkheid om speciale dingen ten toon te stellen en is niet zo zeer wat je zoekt als je alleen archiefmappen op moet bergen.