By   11 mei 2016

Facebook is nog steeds hét social media kanaal waar positieve bedrijfsresultaten worden behaald. Door de enorme hoeveelheid dagelijkse gebruikers is Facebook ook voor uw bedrijf een aantrekkelijk kanaal om te communiceren met uw doelgroep. Echter bent u niet het enige bedrijf dat het belang van Facebook inziet. Hierdoor is er op dit social media kanaal veel concurrentie ontstaan. Dit in combinatie met de algoritmes van Facebook die continu worden aangepast om Facebook gebruikers relevante content te tonen, zorgt ervoor dat adverteren op Facebook cruciaal is geworden om zichtbaar te blijven voor uw doelgroep. Net als het beheren van een Facebookpagina vergt adverteren op Facebook een uitgedachte strategie en segmentatie.

Een consistente en relevante boodschap

Wanneer u via het social media kanaal Facebook wilt gaan communiceren met uw klanten en potentiële klanten is het essentieel dat uw bedrijf één duidelijke en relevante boodschap communiceert. Een eenduidige communicatieboodschap die herhaald wordt in Facebook advertenties zorgt ervoor dat klanten en potentiële klanten weten waar uw bedrijf voor staat en uw bedrijf gaan herkennen. Dit bereikt u echter alleen door een strategie te bepalen voor de advertenties die u wilt gaan aanbieden.

Doelstellingen bepalen

Voordat er daadwerkelijk een advertentiestrategie voor Facebook kan worden ontwikkeld is het noodzakelijk om uw bedrijfsdoelstellingen voor Facebook te bepalen. Wilt u door de inzet van Facebook advertenties bijvoorbeeld uw Facebookpagina promoten of streeft u ernaar om meer bezoekers naar uw website te genereren? Afhankelijk van uw doelstellingen en de strategie van uw bedrijf kan er een advertentiestrategie worden bedacht. De advertentiestrategie beschrijft de boodschap en de doelgroep van de Facebook Advertenties. Daarnaast geeft de advertentiestrategie richting aan de wijze waarop de Facebook campagnes kunnen worden ingevuld.

Een Facebook advertentiecampagne inrichten

Nadat de doelstellingen en de advertentiestrategie zijn bepaald kunnen er Facebook campagnes worden ingericht. U kunt bij Facebook kiezen uit diverse advertentiemogelijkheden zoals een fotoadvertentie, videoadvertentie of pagina like advertentie. De keuze die uiteindelijk maakt voor een advertentiemogelijkheid is afhankelijk van uw eerder bepaalde doelstellingen. Daarnaast biedt Facebook uitgebreide mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. U kunt bijvoorbeeld gebruikers van Facebook segmenteren op basis van leeftijd, woonplaats of interesses. Zorg ervoor dat de uitingen van de Facebook campagnes altijd aansluiten bij de pagina waarna gelinkt wordt in de advertentie. Wanneer een klant bijvoorbeeld doorklikt op een Facebook advertentie over sportkleding dan verwacht de klant ook op een pagina over sportkleding terecht te komen en niet over t-shirts.

Zelf adverteren op Facebook of uitbesteden

U kunt ervoor kiezen om zelf te gaan experimenteren met de mogelijkheden van Facebook advertenties. Echter zijn er ook digitale marketingbureaus die gespecialiseerd zijn in adverteren op Facebook. Door hun ervaring en kennis zijn deze digitale marketingbureaus in staat om opvallende en onderscheidende marketingcampagnes te ontwikkelen. Gaat u uw bedrijf winstgevender maken met Facebook advertenties?

Een goede Facebook advertentiestrategie
Rate this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.