Een beursstand? Dit moet je doen!
Sta je binnenkort op een beurs met je bedrijf? Er zijn verschillende factoren die er voor moeten zorgen dat je opvalt met je stand. Sowieso zijn er op een beurs altijd talloze verschillende bedrijven die in diezelfde branche werkzaam zijn. Dus wil je indruk maken op de bezoekers, dan moet je met een aantal factoren rekening houden.
Opvallen
Je moet opvallen! Er zijn talloze stands, dus als wil opvallen zul je met iets unieks moeten komen. Maar blijf wel altijd duidelijk in je communicatie! Zodra je merkt dat de boodschap niet goed overkomt bij de bezoekers, dan doe je iets niet goed. Heldere en krachtige info, met een uniek randje. Wat kan helpen is bijvoorbeeld een DJ bij je stand zetten. Psound DJ’s is hier een sterke partij in. Zij zorgen op een passende manier dat een stand uniek wordt gepresenteerd, door middel van licht en geluid.
Communicatie-uitingen
Naast dat je moet opvallen, is het ook belangrijk om een heldere boodschap over te dragen. Zorg er dus voor dat je logo of bedrijfsnaam goed zichtbaar is bij de stand. Het is slim om het logo bijvoorbeeld wat hoger te plaatsen, waardoor de stand opvalt in een grote beurshal. Daarnaast is een stapel flyers altijd handig. Er zijn bezoekers die niet meteen de stap durven te zetten om een gesprek te voeren, of weinig tijd hebben. Wanneer je ze dan een flyer mee geeft, kijken ze er op een later moment naar. Houdt ook rekening met de pers, er lopen vaak veel bloggers, redacteuren of journalisten rond. Zorg dus dat je product goed zichtbaar is en gemakkelijk op de foto is te zetten. Helemaal sterk is om ook daar je logo zichtbaar op te zetten.
Online
Online marketing kan je natuurlijk niet negeren. Naast de uitingen op de beurs zelf, is het ook belangrijk om het online publiek up-to-date te houden. Onderhoud je social media kanalen door updates te doen met foto’s en video’s. Zorg ook voor nieuwe volgers, door je online kanalen actief te promoten bij je stand. Interactieve links voor Facebook, Twitter of Instagram, zodat men meteen kan liken. Op deze manier maak je het gemakkelijk voor je bezoekers om informatie over je bedrijf terug te vinden. Tot slot kun je ook overwegen om live kanalen in te zetten voor een online presentatie. Tegenwoordig kun je zelfs via Facebook al een live-stream aan zetten, al je volgers krijgen dan een melding en kunnen inhaken.
Zorg dat je voor een beurs een brainstorm houdt met je werknemers. Daarin komen de meeste unieke en leuke ideeën naar voren, voer ze uit en maak een goede indruk!