By   17 maart 2017

Drie slimme digitale marketinginstrumenten 

Tegenwoordig is er meer nodig dan alleen mond-tot-mondreclame wil je verder komen met je bedrijf. Daarom is een juiste marketingmix cruciaal voor de groei van je bedrijf. Digitalisering gaat hier een steeds grotere rol in spelen. Daarom is het belangrijk dat je je marketingstrategie ook digitaal inzet. We zetten drie slimme digitale marketinginstrumenten voor je op een rij die je zeker verder kunnen helpen.  

Social media
Je kan er niet meer omheen, social media is overal. We kunnen niet meer leven zonder Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube enzovoorts. Het zou daarom ouderwets en niet slim zijn om social media niet in te zetten als marketingtool. Met social media kun je ontzettend veel mensen bereiken en aanspreken. Als ondernemer kun je er een netwerk mee opbouwen, klanten door werven, aandacht door creëeren en erop adverteren. Ook niet onbelangrijk is dat je door gebruik van social media beter vindbaar bent op Google. Met social media kun je op een goedkope en makkelijke manier reclame maken voor je bedrijf, je doelgroep aanspreken en je dringt je aan niemand op. Mensen kiezen er immers zelf voor om je te volgen of niet.

Digitale schermcommunicatie
Een andere veelgebruikte marketingtool is het inzetten van digitale schermcommunicatie. Dit wordt ook wel narrowcasting genoemd. Vaak worden deze digitale beeldschermen in bijvoorbeeld etalages of winkels geplaatst. Het doel hiervan is het naar binnen trekken van klanten en ze uiteindelijk over laten gaan tot een vaak impulsieve aankoop. Het is een opvallende en unieke manier om de aandacht van klanten te trekken. Via de schermen communiceer je met de klant en breng je een boodschap over, waardoor de klant sneller een aankoop doet. Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen die worden getoond op het scherm. Het handige van digitale schermcommunicatie is dat de beelden op elk moment kunnen worden veranderd.

Content op je website
Het gebruiken van de juiste content op je website is een vaak vergeten marketingtool. Als je de juiste teksten op je website plaatst, ben je al snel beter vindbaar op Google. Dit fenomeen heet Search Engine Optimization (SEO). SEO bestaat uit meerdere factoren en om beter vindbaar te zijn op Google moet de website van je bedrijf aan verschillende criteria voldoen. Maar goede content met de juiste zoekwoorden hierin verwerkt is hier een belangrijk onderdeel van. Hoe kwalitatiever je teksten zijn, hoe beter je vindbaar wordt. Feitelijk is Google dus ook een belangrijke marketingtool.

Drie slimme digitale marketinginstrumenten
Rate this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.