Internet

Hosted telefonie, ja of nee?

Hosted telefonie is één van de vele trends dit zich dit jaar voordoen. Hosted telefonie is klinkt ingewikkeld maar is eigenlijk heel makkelijk. Hosted telefonie wil eigenlijk zeggen dat je geen telefooncentrale meer hebt op locatie. Dit gaat namelijk via een server in de cloud. Je bent dus overal bereikbaar waar je ook bent als je over een werkende internetverbinding beschikt. Je bent dus heel flexibel. Ben je thuis, op kantoor of op een andere vestiging? Dit maakt allemaal niet uit.

Dit is waarom je over moet gaan op hosted telefonie

De kosten. De kosten die gemaakt worden bij het gebruik van hosted telefonie liggen vele malen lager dan wanneer je blijft bij de oude telefoonservers. Ook kan er zonder kosten in gekrimpt worden. Maar uitgebreid worden is dan ook weer geen probleem. Het is een hele flexibele dienst. Er worden kleine maandbedragen in rekening gebracht. Dit betekend dat er van te voren weinig tot geen investeringskosten aan verbonden zijn. De maandelijkse kosten bestaan uit een vaste prijs per werknemer. Ook deze kosten zijn flexibel in te delen, dit omdat niet iedere werknemer dezelfde behoeftes heeft.

Wat ook heel handig is met hosted telefonie is dat er vele mogelijkheden zijn voor het soort gesprek wat je hebt. Mogelijkheden die er zijn wanneer je gebruik maakt van deze trend zijn: doorverbinden, groepsgesprekken zelfs inbreken op gesprekken kan wanneer dit gesprek niet voor één persoon belangrijk is.

Er zijn nog een aantal voordelen aan hosted telefonie. Namelijk integratie van verschillende dingen. Zo kan er een CRM aan gekoppeld worden. Maar ook Outlook en CMS. Integratie van mobiel en een vaste telefoon zorgt ervoor dat je beter bereikbaar bent. Met wat voor een soort telefoon u belt maakt ook helemaal niks uit. Hosted telefonie is namelijk geschikt voor ieder merk. Ook is het nog een mogelijkheid om met HD audio en video te bellen.

 

Rate this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *